Zpátky na
    Anglie & Man 2008


Back to
    England & Man 2008




napsáno v Arachnopilii
writen in Arachnopilia



optimalizováno pro Mozilla
optimized for Mozilla


Od května 2005 jste
You are visitor no

návštěvníkem.
since May 2005

Leighton Buzzard Railway


Leighton Buzzard Railway





Rozchod / Gauge : 610 mm / 2 feet
Délka / Length : 4.6 km / 2.9 miles
Založeno / Built : 1919
Výchozí bod / Start point : Leington Buzzard,UK
Souřadnice / Position : N51°54'31" W0°39'6"
http://www.buzzrail.co.uk/
     

Už na zpáteční cestě jsme se stavili v městečku Leington Buzzard na úzkokolejce, která vznikla za první světové války pro přepravu písku z pískovny k hlavní trati.

We visited Leington Buzzard narrow gauge railway on the homeward way. It was built while WW1 for delivery of the sand from the sand pit to main line railroad.

     

Na členité městské trati nás povozila Baldwinova válečná 4-6-0T a průmyslová 0-4-0T Pixie.

We was pulled by Baldwin 4-6-0T and industrial 0-4-0 "Pixie" locos. The Baldwin 4-6-0T loco was buit in USA as World war one servant.

     

Fandy asi nejvíc zaujme Chalonel, kopie stařičké strojovny s vertikálním kotlem. Je jasné, že takovýto dědeček asi už netahá vlaky, ale i při popojíždění po stanici si vynutil úvahy na téma "jakto, že se to vůbec hejbe".

The old vertical-boileres engine Chalonel is copy of oltimer engine. This grandfather of locomotives don't pulling of trains. It is mystery that it move at all for many people.

     

Cesta městem probíhala doslova po zadních dvorcích a zahradách. Přejezdy nejsou pro občasný provoz nijak chráněny a tak se před každou silnicí zastavilo, vyběhli praporečníci a až se proud aut přerušil, tak se písklo, zafunělo a rozdrkotalo zase vpřed.

The way thro city is situated to backyards and gardens of houses. The railroad crossing don't have any signaling so train have to stop before crossing, colour baerers/signalists start and after cars stoped we can continued on the trip. Whistle, hissing and go.

     

Na druhém konci dráhy, v pískovně, je volně roztroušená expozice původních i starších dovezených dílů, vozů, strojů a stroječků pro úzkorozchodné průmyslové železnice.

A spreaded exposition of original and imported parts, engines and wagons of narrow gauge railroad is situated to enf of railroad - at the sand pit.


Tento obrázek naznačuje, že kdysi se tu dřely koňské síly s pohonem na oves a ne na uhlí.

This picture evidences that sometimes here was worked the HP (horse power) propelled by oat not by coal .

 

Videoklip v rozlišení 320x240 bodů, tahá se z YouTube. Videoklip ve formátu AVI v plné kvalitě je ke stažení níže. Klikněte na ikonu kamery.
 

Video in 320x240 pixel. It's downloaded from YouTube. If you want video in full quality click to camera picture lower.








Videoklip v plné velikosti a kvalitě. Pozor, velký soubor!
Video in full size and quality. Attention, big file!.
720x576 pixels, codec XviD, 114 MByte.