Zpátky na
    Anglie & Man 2008


Back to
    England & Man 2008




napsáno v Arachnopilii
writen in Arachnopilia



optimalizováno pro Mozilla
optimized for Mozilla


Od května 2005 jste
You are visitor no

návštěvníkem.
since May 2005

Romney Hythe & Dymurch Railway


Romney Hythe & Dymurch Railway





Rozchod / Gauge : 381mm / 15inch
Délka / Length : 22km / 13.6miles
Založeno / Built : 1927
Výchozí bod / Starting point : Hythe, England
Souřadnice / Position : N51°4'16" E1°4'16"
http://www.rhdr.org.uk

Tato trať o rozchodu 381 mm byla postavena kapitánem Hovey a inženýrem Greenly během let 1925-8 jako pobřežní železnice mezi městečky Hythe, New Romney a Dungeness. Před druhou sv. válkou obsluhovala množství pobřežních kempů a prosperovala. Za války po ní jezdil dokonce obrněný vlak (spíš vláček). Dnes funguje od jara do konce prázdnin a přepraví 140 tis. pasažérů ročně.

This railroad is 15 inch gauge. It was built by cpt. Hovey and engeneer Greely at 1925-28 year as coastal railroad between cityes Hythe, New Romney and Dungeless. It served many camps on sea coast and prospered. Even armoured train was ride here in world war two. The railroad transport 140 thousands passengers from the spring to the atumn now.

     

Výchozí stanice v Hythe a obrněný minivlak z WW2. Ačkoliv je rozchod docela srandovní, místa uvnitř vagónů je poměrně dost.

The starting point station in Hythe and armed choo-choo train. Althought gauge is so small, inside carriage is enought space.

     

První polovinu trasy jsme absolvovali za dieselelektickým "traktorem", druhou polovinu s párou.

First half of the way we was pulled by diesel, second half by steam engine.

     

Mezi Romney a atomovou elektrárnou v Dungeness je jednokolejka, takže se jezdí "na žezlo", tedy spíše na kabelku. Jak by se asi tvářili naši odborově organizovaní fíři, kdyby museli po každých dvaceti kilometrech mazat, seřizovat, čistit a přitom pořád topit a koukat na trať a ... ?

The single-track line is between Romney and atomic power plant in Dungeless. Therefore they use token block. The engeneer is very busy - he have to burn, drive, lubricate, adjust engine, etc.

     

V depu jsou k vidění novější denně honěné páry i původní Pacific 4-6-2 z roku 1931.

We saw dayly riden steam locos in depot and oldest Pacific 4-6-2 built in 1931 year too.

     

V koutku depa jsme nalezli lokomotivu, která jezdila roku 1926 na brněnském výstavišti na zábavní liliput dráze. Ta byla později zrušena, lokomotiva putovala do Německa a později do Romney.

We found special loco in back of depot - original loco from Brno trade faire (Czech Republic) built in 1926 year. It was riden on small gauge railroad. Later it was sold to Germany a later to England.

     

Anglické zabezpečovazí zařízení působí na člověka odchovaného monarchií poněkud lagricově, až hračkoidně. Jednoduchá táhla k návěstidlům, lanka jen tak protažená pod kolejema, ... Asi jim nikdo neřekl, že to tak nesmí být :-).

English interlocking devices look like a toy for European eyes. Single wire control of signals. The wires under rails without any protection and so on.

     

Konstrukce vagónů je oproti tomu festovní a působí věrně železničně. Celkový dojem byl prostě ohromný a na začátek naší cesty to byla pěkně vysoko posazená laťka.

The construction of carriages is very solid a looks like "real" railroad carriages. Global impress is simply great, amazing, superb and beautiful. It was wery high level for start our jouney.

 

Videoklip v rozlišení 320x240 bodů, tahá se z YouTube. Videoklip ve formátu AVI v plné kvalitě je ke stažení níže. Klikněte na ikonu kamery.
 

Video in 320x240 pixel. It's downloaded from YouTube. If you want video in full quality click to camera picture lower.








Videoklip v plné velikosti a kvalitě. Pozor, velký soubor!
Video in full size and quality. Attention, big file!.
720x576 pixels, codec XviD, 121 MByte.